3:05:00 AM

skeptic or naive?

if the word 'if' can be bought, nothing will ever exists or succeed in this pathetic worthless world. All of us will dream and won't stop doing so, is that life? And when you're fed with something new, you flinched and pushed aside all of the new and blurry ideas in your mouth. "We flourish, spreading like a disease. Our goal is to eat everything we ever see." We're the breed who believes that it is the best to blend in and mingle with everyone rather than to strive out and reach for something bigger than communication, i think like KNOWLEDGE? without knowledge, communicating is like feeding corn flakes to a tiger. You can try, and risk losing one of your hands, or both, or worst still, your life? everything is awful when we have knowledge on our side, because the world as once said by our beloved Prophet Muhammad, "The world is similar to an old lady who seduces everyone she sees." See? Truth is ugly, no matter from what angle. But Islam, a forever true and true religion is never ugly. Islam as indicated in our holy Al-Quran, is not a religion, but a way of life. It is bigger than a religion. It is bigger than any ranks or positions, it is the words of Allah THE ALMIGHTY which serves as an everlasting reminder for fellow humans on ways to go through our everyday life. Islam is best described as something bigger than just a way of life, Islam is the infinite answer for every single doubt in our hearts.




*a picture of a big print of Al-Quran.*


Q; betul ke paderi2 Jesuit, Bishop pernah baca AL-QURAN dan mereka mnghafalnya? Saya pernah dengar yang gereja mengkajinya….. tapi sama ke macam orang islam mengkaji ?… tak mungkin sama…betul tak?

A; pertama kali kami berkenalan dgn Al-Quran selepas Nabi Muhammad diambil tuhannya, dan kami membaca dgn telinga, selepas Salahudin mati, kami membaca dengan mata,lidah,hidung,tangan,kaki dan kulit…. kami buka halaman pertama, kami baca kemudian kami datang kepada dunia dan hasilkannya.. kemudian kami buka halaman kedua, kami baca.. kemudian kami berkata “oh…macam ni rupanya kehidupan manusia diciptakan tuhan…… kita perlu lakukan sesuatu”.. kami datang kepada dunia dan hasilkanya.. kemudian kami buka halaman ketiga, kami baca… kemudian kami berkata “ alamak…tuhan buat begini pulak!!… kita tak boleh biarkan, kita mesti buat sesuatu” kami datang kepada dunia dan hasilkanya.. dan begitulah sehingga halaman terakhir….. dan siapakah kamu org islam pada hari ini? kamu melihat dunia yg kami hasilkan tadi , kemudian kamu datang kepada al-quran, kemudian kamu berkata “ apa ayat yg aku nak guna dan tampal bila aku berhujah di depan orang nanti?…ayat ni boleh la” kamu datang kepada dunia kemudian berkata “lihat dunia telah berlaku seperti ini….seperti itu,cuba rujuk ayat ini,,,,ayat itu…hadis ini…..hadis itu…..” kemudian kamu dgn bangga berkata “ inilah janji tuhan yang ayat al-quran dijamin tidak akan berubah” padahal kami sengaja membiarkan tulisan tulisan pada kertas itu kekal, kemudian kami berpura-pura hendak mengubah tulisan dan berpura-pura gagal supaya kamu berkata “inilah janji tuhan yang ayat al-quran dijamin tidak akan berubah” sungguh bijaksana orang islam…. janji tuhan disangkanya tulisan-tulisan…. Membuatkan raja mereka berkuasa ke atas agama dan adat sahaja telah menyebabkan rakyatnya berharap pada dakwat dan pena… dan hari ini mereka berlaga, dakwat siapa lagi pekat…..pena siapa lagi berkilat teramat besarlah jasa zaman penjajahan kepada tuannya..yang teramat mulia Paus…

Q; sedap je pak cik cakap…..kalau org2 pak cik x ubah tulisan pun, org2 kami al-hafiz n al-hafizah sememangya dah hafal penuhya AL-QURAN dan terjemahanya….. yg ni pun bukan janji TUHAN ke?

A; hafalan mereka hanyalah tulisan2….. apabila kamu bertanya tentang AL-QURAN kepada mereka….. Ingatan mereka akan kembali menjadi tulisan semula…. maafkn saya….tapi kalau kamu mahu lihat kebenaranya…pergilah uji mereka

Q; tadi pak cik cakap membaca AL-QURAN selepas Salahudin mati (wafat)… gaya pak cik cakap “BERKENALAN DGN AL-QURAN selepas Nabi MUHAMAD DI AMBIL TUHANNYA” tu… seolah2 org pak cik sangat hampir dengan peristiwa itu.. tak faham la saya…

A; sangat2 lah sukar untuk mengetahui rahsia AL-QURAN tanpa Nabi MUHAMAD, kami sempat belajar dengan memerhatikan sahabat-sahabatnya sahaja, mereka begitu sibuk menawan dunia… hampir suku bumi di bawah keamanan Islam. waktu itu, kami masih di padang pasir, tapi hampir tiada tanah lagi untuk kami berdiri, kerana terlalu sibuk melebarkan empayar, mereka telah cuai… kami membawa diri sehelai sepinggang meninggalkan tanah yang kami cintai lalu kami menemui suatu bumi yang tidak pernah kami bayangkan sebelum ini, bumi yang subur dengan tumbuhan, sungai yg mengalir deras dan sangat sejuk dan ada benda putih turun dari langit (salji). kami menemui suatu kaum yg sama kulit dan wajahnya seakan kami, dan kami spt pernah lihat dulu, tapi kami lupa…. dan alangkah terkejutnya kami kaum itu menyembah Nabi Isa !!!….. ya.. Nabi Isa yg kami bunuh dahulu !!!




*these Q&As are of a malaysian and a bishop in new york. our fellow malaysian is staying there with his uncle and accidentally met his neighbour(the bishop) and started talking about Islam and stuffs. Turned out the bishop knows almost everything about Islam. The original conversations are in english, but are translated for better understanding for all of us. for more info, check on the link i posted previously :) .

0 point of view(s):

Post a Comment