4:07:00 AM

Assalamualaikum.

okay. time for some really serious scribbling. friends of mine see me as a quiet boy who usually laughs the loudest at chances. and yah i tend to do stupid jokes. but please please. remember this, mak saya ustazah, saya bukan orang yang akan biar nama mak saya hanyut macam tu. saya dah buat terlampau banyak research berkaitan agama KESAYANGAN saya, ISLAM! semua benda yang saya dapat, memang agak memberangsangkan. some things are too harsh to handle. i really want to share, but not through blogging. you should really understand what i'm trying to stress here, BLOGGING IS NEVER SAFE.

i am very touched by two of my favourite stories about Prrophet Muhammad (pbuh),
1: baginda pernah berdoa memohon tiga perkara dari ALLAH swt, dua diterima dan satu ditolak. saya lupa (saya bukan jenis copy paste, saya bercerita dengan menaip sendiri) dua yang diterima tetapi yang ditolak itu mmbuatkan Nabi kita sedih dan salah seorang para sahabat perasan hal ini, dia bertanya kepada Rasullullah, apa yang ditolak, baginda menjawab, "Aku berdoa yang ummat ku akan bersatu sehingga ke akhir zaman tetapi ditolak." sahabat turut menangis dan bertanya bagaimana islam hendak bersatu kalau begitu? Rasullullah menjawab, barangsiapa yang mengucap dua kalimah syahadah dan beriman dengannya, peluklah dia seperti saudara kandungmu sendiri.

2: pada akhir hayat Rasullullah, beliau meminta pada malaikat jibril supaya dia boleh menanggung segala kesakitan sakratulmaut ummat nya, tetapi ditolak. hingga ke hujung nafasnya, beliau berulang kali menyebut "ummati, ummati, ummati. . " sehingga hilang nyawa di jasad. Ummati bermaksud ummatku.

mereka yang mengenali saya dengan rapat akan sedar yang saya selalu hidup dalam serabut dan masalah sebab terlampau fikirkan tentang orang lain, tetapi percayelah, kalau anda semua tahu apa yang saya tahu setakat ni, anda juga akan berbuat demikian.!


saya ingin berkongsi semua yang saya tahu tentang agama saya, agama anda, agama kita, agama manusia, agama yang datangnya dari ALLAH, tetapi saya risau anda akan pandang saya seperti seseorang yang cakap tanpa otak. tetapi, saya berfikir lebih dalam tentang isu ini daripada anda memikirkan masalah kehidupan anda.



ermmm try google nama ni jahbulon , dah? and try this jabulani.
call me stupid or a fag or whatever, but kalau yang ini pon saya akan dikutuk oleh anda, bagaimana dgn crita crita saya yang lain? sorry for wasting your time, go carry on with your fb and stuffs.

4 point of view(s):

Inswins Haguest said...

Satu Ilmu yang aku dapat hari ini dalam blog ko. Teruskan perjuangan mu sebagaimana aku menyokong mu dari belakang dan bersama mu dari sebelah dan menolong mu dari depan.

himynameisamer said...

terima kasih ;') . haha

.m a c h y. said...

thanx 4 da info.. mmg ttarik na taw bnyk.. :) u make me wanna think..

himynameisamer said...

no sweat :) . may u have fun reading my boring blog okay :) ?

Post a Comment